√ Aku Rindu Aku yang Dulu - Duduk Paling Depan

Aku Rindu Aku yang Dulu


Aku Rindu Aku Yang Dulu
Aku rindu
Semu malu-malu merah jambu dari pipiku

Aku rindu
Binar mata ceria dengan bola mata bulat penuh

Aku rindu
Gelak tawa lebar hingga tertarik otot pipiku

Aku rindu
langkah kaki ringan sambil mengayun tangan

Aku rindu
Aku yang dulu

Kini aku malu, malu berkaca.
Pada cermin dibiaskannya aku semu kuyu tak berhiaskan senyum.
Pada cermin dibiaskannya aku mata yang selalu sendu
Pada cermin dibiaskannya aku kesedihan yang mendalam

Langkah kaki ku kini terasa berat
Tak ada gunanya bunga bermekaran karena semua tampak layu dimataku.

Aku rindu
Aku yang dulu
Aku yang sebelum kau datang kemudian menggenggam hatiku untuk kau bawa melayang tinggi
Aku yang bahagia ketika itu

Aku rindu
Aku yang sebelum kau tinggalkan dengan kepingan hati dan luka yang mendalam.

-EL-

Get notifications from this blog